Vad tror ni det skulle kosta för själva arbetet att:

1. Koppla in en toalett + ett handfat samt lägga klinkers (ca1,5kvm) i en garderob som har varit toalett tidigare, dvs vatten och avlopp finns där. Man måste nog ta bort vårtrumsmattan och delar av trägolvet under (gör vi själva) samt dra ett ca 1m kallvatten rör till toalett-spolningen.
Toalett, handfat och klinker har vi redan. Räcker det med 15.000kr?

2. Kakla och lägga kliners ett duchrum på 4kvm. Kakel på tre väggar ca 2m höga. golvvärme, handdukstork, tvättmaskin och handfat ska kopplas in. Allt material finns utom golvvärmen. Rivning står vi för själva och befintligt tak med spottar ska användas.
Räcker 50.000kr?

Tack på förhand

//Jörgen
 
Redigerat:
jag tror att du "nästan" får dubbla bägge beloppen....fast mkt beror ju på hur mkt undararbete som behövs..och
det syns ju inte förrän det rivits. Firmorna lämnar ingen garanti om dom inte får göra hela jobbet dvs från grunden
så det är ju att tänka på...:)....sen så är det
svårt att säga i helhet...hur mkt vvs behöver dras/kopplas....hur mkt el måste dras osv......
mvh
M
 
Jag har gjort allt själv (3,7kvm) och det kostade mig ca 65 000kr.
 
trojlee skrev:
jag tror att du "nästan" får dubbla bägge beloppen....fast mkt beror ju på hur mkt undararbete som behövs..och
det syns ju inte förrän det rivits. Firmorna lämnar ingen garanti om dom inte får göra hela jobbet dvs från grunden
så det är ju att tänka på...:)....sen så är det
svårt att säga i helhet...hur mkt vvs behöver dras/kopplas....hur mkt el måste dras osv......
mvh
M
Tusan oxå!

30.000kr för att lägga klinker på ett 1,5 kvm stor toalett samt installera ett handfat + toalett låter ganska mycket, det är ju typ 8 dagars arbete, jag hade räknat med ca 3 dagar. Det är i alla fall vad jag skulle gjort det på själv =)

100.000kr för duschutrymmet låter också ganska mycket med tanke på att vi gör rivningsarbetet själva. Men då får nog golvvärmen stryka på foten, läste dessutom att det kan vara lite knepigt när man har träreglar under och inte betonggolv.

Man har ju valt fel yrke märker man nu =)

//Jörgen
 
Vi fick kaklat och klinkrat i ett badrum på ca 4 kvadrat(?) inkl värmegolv för runt 35 papp. Men då var allt förarbete gjort inkl eldragning och rörkrökning och allt material hade vi köpt in inkl kakel och klinkers.

Att det sedan utfördes så undermåligt (av hantverkare med erfarenhet) att 2 olika besiktningsmän underkände det är ju en annan femma... slutade med att allt fick göras om från början, inkl skivor på väggarna. Behöver kanske inte nämna att vi inte betalade en krona för den första hantverkarens jobb :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.