vad är rimlig tidsåtgång för arbete med att utföra själva gjutningen av en 8,4*8,4m garageplatta. allt arbete med kant element armering etc. är redan utfört.

dvs hur många timmar för att lägga ut betongen och glätta den?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
UbOOT UbOOT skrev:
vad är rimlig tidsåtgång för arbete med att utföra själva gjutningen av en 8,4*8,4m garageplatta. allt arbete med kant element armering etc. är redan utfört.

dvs hur många timmar för att lägga ut betongen och glätta den?
Är det med pump eller ränna?

När vi göt plattan för huset på 250m2 började vi på morgonen och var klar vid 16. Det tar inte så lång tid att glätta med helikopter, men det går inte att göra direkt efter den är slodad.

Så det kan ta hela dagen trots det är en liten platta.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
det är med ränna.
hur många personer behöver man vara för att reda ut detta?
 
UbOOT UbOOT skrev:
det är med ränna
Då kan det ta hela dagen.

Tänkte ni skulle gjuta med tombola... då tar det ännu längre.
 
det är med betongbil. Har fått en offert men tidsåtgången känns lite i överkant.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
UbOOT UbOOT skrev:
det är med betongbil. Har fått en offert men tidsåtgången känns lite i överkant.
Jag skulle inte bli förvånad om det går på 20-25k att få det utlagt och glättat.
 
  • Gilla
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
10x7m tog ca 12h för 2 personer.
2 betongbilar med ränna.
Glättad 3 gånger.
Men där var en del väntande på att den skulle bränna tillräckligt mycket

Själva utläggningen tog nog inte mer än 1h.
1 vibrostav
1st laser
Ca 7grader.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Helt omöjligt att säga temperatur berongkvalitet krav på färdig yta allt från 3-14 timmar på 2 man
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
tiden som är offererad för arbetet är 25 timmar plus ev. upp till 8 övertidstimmar (fördelat på 4 pers).
 
Låter rimligt. 25h 'a?
 
När jag gjöt min pool fick jag fast pris ink betongen. Jag gjöt 9x5.ca Totalt 32000 ink betong. 12 cm tjock platta.
 
UbOOT UbOOT skrev:
vad är rimlig tidsåtgång för arbete med att utföra själva gjutningen av en 8,4*8,4m garageplatta. allt arbete med kant element armering etc. är redan utfört.

dvs hur många timmar för att lägga ut betongen och glätta den?
Grannen hjälpte mig med gjutningen av min garageplatta på 8,4 x 6,6 m. Det tog ca 4 timmar för oss två, varav han gjorde typ 90% av jobbet. Jag är fö. väldigt nöjd med plattan, kunde inte bli bättre. 🙂
 
Vi gjöt en platta till en byggnad för c:a 1år sedan, de debiterade 16h totalt. 47minuter var betongbilen på plats och det kostade totalt 50' inkl. moms.
Ser fantastiskt fint ut rent estetiskt iaf.
 
Spostat känns de kanske mycket med 4 pers, eventuellt just när man lägger ut de men efter de när de ska slodas och glättas, max 2 pers. Är de inte större så är de enmansjobb egentligen.. Tidsmässigt extremt svårt. Vad är de för väder när ni gjuter, sol, moln, stilla, blåser, 2 plusgrader, 32 plusgrader? Allt spelar in..
 
H
Jag har gjutit en platta ( min första platta ), där var vi 2 som gick och sloda en gick med laser.
Dock var de som la ut betongen så jäkla duktiga så vi hade nästan inte behövt laser.
2 betongbilar de var på plats 1,5 timme och det var vad det tog att få betongen på plats.
Sen vänta vi och så glätta vi.
Dock så glättades bara halva plattan då andra halvan inte fick vara för glatt i betongen.
ena betongbilen hade en annan typ betong den kosta 16000 den andra hade vanlig betong den kosta 9000.
Åtgång på folk.
Vi var 3 st i 1,5 timma.
Sen glätta en person i 1-2 timmar.
Dock var det gratis arbetskraft då det var kompisar som hjälpte till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.