Hej,

Jag har en hantverkare som gjutit in elgolvvärme i en hall på 6kvm samt en toalett på 3kvm. De flöt även en yta i källaren för att lägga klinker på ca 7kvm.

Åtgång av Bostik Fiber Quick och Floor Screed har varit 109säckar vilket om jag räknar blir 2,6 ton. Låter orimligt mkt i mina öron men vill kolla om ngn har någon input kring rimlighet. Tack på förhand!
 
K
K Kolle64 skrev:
Hej,

Jag har en hantverkare som gjutit in elgolvvärme i en hall på 6kvm samt en toalett på 3kvm. De flöt även en yta i källaren för att lägga klinker på ca 7kvm.

Åtgång av Bostik Fiber Quick och Floor Screed har varit 109säckar vilket om jag räknar blir 2,6 ton. Låter orimligt mkt i mina öron men vill kolla om ngn har någon input kring rimlighet. Tack på förhand!
Volym räknas som arean gånger djupet/tjockleken. Du har arean, bara djupet som saknas för att veta vilken volym som krävs. Eftersom du redan vet volymen så kan du således räkna ut djupet och endast du och din hantverkare vet hur djupt som det behövdes flytas.
 
  • Gilla
Kolle64
  • Laddar…
Åtgång verkar vara 1,65 kg per kvm och mm och skikttjockleken är 4-30mm.

Så för dina 16 kvm borde det maximalt då använt 1,65*16*30= 792kg.
 
  • Gilla
Kolle64
  • Laddar…
U
109säck x 25kg/säck / 1.65kg/(mm och kvm) / 16kvm = 103mm

medeltjocklek i alla rummen blir väldigt tjock

som ovanstående sagt så krävs det att flyta i flera omgångar om det blir tjockare än 30mm
Alltså Max 32 säckar per lager
 
Redigerat:
  • Gilla
Kolle64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.