Jag har haft vattenläckage i golvbrunnen i badrummet på ovanvåningen och nu fått en offert från rörmokaren. Jag har ingen aning om den är rimlig och förstår inte vad de olika delarna innebär. Finns det någon här som kan syna offerten?

Demontering avlopp så säkerthetsskåp kan placeras på mätning till lägenheten, 4 h

omdragning avlopp från WC stol start med Franco och vidare med gren till kök handfat och golvbrunn med nya golvbrunn, 5 h

Montering av skåp samt dragning av slang från skåp till kök och till badrum, 6h

extra vid slutmontering pga nydragning i kök och badrum, 5 h

Arbetskostnad, 20 h x 495 = 9900 + moms - rot = 8662

Material 7389 ex moms = 9236
avlopp med golvbrunn & vattenlås 2450 ex moms
vattensäkert skåp med övergångskopplingar och fördelade till 4 slangar & slang 2986 ex moms
blandarfäste täckbricka samt nya rör i badrum kromat 15 cu med dragning till WC tvättställ och duschblandare 1953 ex moms

Total kostnad 17898 inkl moms efter rot

För mig är det helt omöjligt att veta om arbetstiderna är rimliga och om allt detta är nödvändig.

Tacksam för återkoppling här.
 
Låter rimligt. Mer går ej att säga utan att se grejorna framför sig.
Inga större pengar alla fall för en vattenläcka.
 
E etompau skrev:
Låter rimligt. Mer går ej att säga utan att se grejorna framför sig.
Inga större pengar alla fall för en vattenläcka.
Tack för svaret. Tyvärr är detta inte det ända som ska betalas, tillkommer golvarbete, väggar och tak plus torkningen och nya reglar.
 
Kafou Kafou skrev:
Tack för svaret. Tyvärr är detta inte det ända som ska betalas, tillkommer golvarbete, väggar och tak plus torkningen och nya reglar.
Varför tar du inte in en offert på hela jobbet? Försäkringsärende?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.