Hej!

Ska renovera mitt kök och fått in nedanstående offert från ett företag. Har aldrig någonsin renoverat något så skulle behöva hjälp att avgöra om priset i offerten känns rimligt? Är det något i offerten som ser konstigt ut eller bör finnas med?

/Josephine
 
  • Skärmbild av en renoveringsoffert från Stockholms Handyman för köksrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Lite grovt räknat är offerten beräknat att ta tre arbetsdagar. Materialkostnaden känns väldigt låg, bidragsfusk? Det står att kunden står för golv och foam, men vem står för materialet för VVS och el och snickeri? Om man bara stirrar blint på slutsumman så tänker jag att det är väldigt billigt.
 
Låter lite väl lite.. men kanske är det så art fet finns många snickare i rullning i Stockholm
 
Tack för svar!
Vad är det för material för VVS, el och snickeri som du tänker på? Vet ssv för lite om det här för att avgöra vad som känns för mycket/för lite.

Jag kommer köpa:
- spis
- bänkskivor
- ho/blandare
- golv + foam

H Hammarfall skrev:
Hej!

Lite grovt räknat är offerten beräknat att ta tre arbetsdagar. Materialkostnaden känns väldigt låg, bidragsfusk? Det står att kunden står för golv och foam, men vem står för materialet för VVS och el och snickeri? Om man bara stirrar blint på slutsumman så tänker jag att det är väldigt billigt.
H Hammarfall skrev:
Hej!

Lite grovt räknat är offerten beräknat att ta tre arbetsdagar. Materialkostnaden känns väldigt låg, bidragsfusk? Det står att kunden står för golv och foam, men vem står för materialet för VVS och el och snickeri? Om man bara stirrar blint på slutsumman så tänker jag att det är väldigt billigt.
 
  • Gilla
Roger Schölling
  • Laddar…
Kopplingar och anslutningar till blandare samt elen till spisen. Kanske går att återvända, men jag tolkar det som att det ska ingå. Läste lite slarvigt, såg nu att golvlisterna skulle återmonteras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.