Tänkte höra om ni har några spontana tankar kring ett prisförslag vi har fått ang altanbygge
Det som ska byggas är ett trädäck i kvadraten husvägg-garageväggen fram till plattgången.ca 13kvm på 85cm höjd. Ca 3.5m x 4.2m

Trappa som täcker hela framsidan,på kanten bortåt i bild ribbräcke och nertill kjol. Snickaren gav bara muntlig uppgift men sa följande mtrl
3 plintar framtill
1 plint långsida bortåt i bild
Mitt under stolpsko fastsatt i plattorna
Fästa bärlina 145x45 i fasad
Samma dimension för golvregel
Vanligt tryckt 28x120 trall

Pris 18 000kr efter rot
36 000kr före.

Jag tycker det låter lite mkt,väntar på en offert till.
ImageUploadedByByggahus.se1404493467.100320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
36000 + material... Är det Rubel eller annan konstig valuta i så fall.. Låter vansinnigt tilltaget
 
Micke_vb skrev:
36000 + material... Är det Rubel eller annan konstig valuta i så fall.. Låter vansinnigt tilltaget
36 inkl mtrl
 
Det skulle motsvara ca. 9 arbetsdagar. Om man funderar lite över momenten så skulle jag gissa på 6 -7 dagar. 9 låter inte orimligt.
 
Är det inkl. material så låter det väldigt rimligt.
 
Mina mattekunskaper kanske inte är de bästa men hur kan arbete och material efter rot gå på 18 om allt kostar 36? Man får ju bara dra av för arbetskostnaden. 36 låter för övrigt väldigt dyrt....
 
lejer skrev:
Mina mattekunskaper kanske inte är de bästa men hur kan arbete och material efter rot gå på 18 om allt kostar 36? Man får ju bara dra av för arbetskostnaden. 36 låter för övrigt väldigt dyrt....
Inget fel på dina mattekunskaper inte. Han sa själv uttryckligen att det inte var helt... Just det kan vara underlag för en annan tråd men också en anledning till att han inte står högst på min lista. (Hittills har vi alltid valt bort siffertrollare och har således kvar på rotavdraget detta år efter några andra renoveringar)

Ville mer förhöra mig om vad som kan vara rimligt pris.
 
Högst oseriöst...
Hur ska du förklara detta för skv?? dom kommer med största sannolikhet inte att godkänna detta.

Be entreprenören göra om och göra rätt!
 
Det där bankar man ihop på en dag på två man.

Material 5000kr
Arbete 8000kr

Totalt efter rot : 9000kr
Säg 10 000kr så är man definitivt hemma.

Rotfusket tänker jag inte ens kommentera
 
  • Gilla
cust3000 och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Det där bankar man ihop på en dag på två man.

Material 5000kr
Arbete 8000kr

Totalt efter rot : 9000kr
Säg 10 000kr så är man definitivt hemma.

Rotfusket tänker jag inte ens kommentera
Precis denna uppdelning jag menar. Vi lämnar rotfusket därhän o fokus på vad det kan tänkas kosta. När jag räknar själv med bauhaus-priser landar jag på ca 4500kr.
 
Varför kör du det inte på löpande?? Då får du ju rätt pris automatiskt!

Tyvärr kan man nog inte bortse från rotfusket då det ju är en del av upplägget.
Så här: du får säkert betala ett högre pris om hantisen ska rotfuska, det gagnar ju så att säga er bägge....
Nä slopa denna offert helt och börja om med nya seriösa aktörer.
 
  • Gilla
olofh och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.