Frågade då vi var på väg att köpa ett hus som behövde dräneras, och fick då svaret att det "mellan tumman och pekfingret" brukade kosta 1.000/meter. Så jämfört med det verkar det vara ett rimligt pris. Men kolla du med någon mer för säkerhets skull.
 
Det beror ju på vad som ingår i priset..Är det ink allt.Att ni bara kan sitta och se på och inte lyfta ett finger så är det riktigt billigt.(men det är förmodligen med platonmatta) Jag skulle rekommendera er att kolla med isodrän i så fall också. Det kostar lite mer men o andra sidan så fortsätter er grund att kunna andas. Det blir ju annars svettigt med gummistövlar ;) Värdet på huset stiger ju också om det är isodrän om ni någon gång skall sälja.

Lycka till!
 
Jag dränerade om en vägg på min källare och det landade på 2000/ löpmeter (ink 10 cm isolering). Fick gräva ca 2000mm. I Stockholm

Med flera löpmeter skulle priset blivit lägre per meter.
 
1500 kr per löpmeter brukar jag säga.
 
Dränerade om 29 löpmeter med c:a 1,7 djup. Isodrän plattor. Inkl bortschakt av överskottsmassor. Kostnad 49 000 kr och det ansågs vara billigt. Övriga offertar ville ha 69 000 resp 74 000 för samma arbete. Skall du dränera om gör det när det är lite kallare ute. Vi gjorde det i mars när det vara någon minusgrad vilket gjorde att det inte syns på tomten att man haft grävmaskniner på tomten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.