Hejsan alla, en kort fråga - som syftar till att göra en rimlighetsbedömning av kostnaden för snickare för bygget av vårt garage i lösvikt.Avser lägga ut allt kring vårt bygge, och har i princip bara snickardelen kvar (grund gjuten, el från annat håll).

Några korta fakta om bygget och vad jag söker hantverkare till:
- ca 80 kvm
- Stomme, takstolar, takspont, pappning + läktning, isolering (tak+väggar), gipsning tak, gipsning innerväggar, gipsning ytterväggar (obs - ej panel), 1 innervägg i garaget, hängrännor, vidskivor

Utanför omfattning:
- Måleri
- Tegeltaket
- Ytterpanelen
- Montering fönster & dörrar
- Material, omfattningen är bara arbetskostnaden

Låter runt 110 ksek som rimligt fastpris för detta arbete?

Tacksam för all input!
 
faktor99 skrev:
Hejsan alla, en kort fråga - som syftar till att göra en rimlighetsbedömning av kostnaden för snickare för bygget av vårt garage i lösvikt.Avser lägga ut allt kring vårt bygge, och har i princip bara snickardelen kvar (grund gjuten, el från annat håll).

Några korta fakta om bygget och vad jag söker hantverkare till:
- ca 80 kvm
- Stomme, takstolar, takspont, pappning + läktning, isolering (tak+väggar), gipsning tak, gipsning innerväggar, gipsning ytterväggar (obs - ej panel), 1 innervägg i garaget, hängrännor, vidskivor

Utanför omfattning:
- Måleri
- Tegeltaket
- Ytterpanelen
- Montering fönster & dörrar
- Material, omfattningen är bara arbetskostnaden

Låter runt 110 ksek som rimligt fastpris för detta arbete?

Tacksam för all input!
Tycker det är dyrt.
Om vi tänker oss en timpenning på 400+moms är det 27,5 dagars arbete.
Hälften är mer rimligt tycker jag
 
Hej, tackar för det. Jag får helt enkelt ta omvägen genom ett par offerter till och kolla upp det.

:/
 
Ramlade på denna gamla tråd och tyckte det lät rimligt. Två man i ca 15 arbetsdagar. Om du fortfarande är aktiv "faktor99", vad blev kostnaden till slut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.