Hej håller på med att inreda ett föredetta föråd/garage. Har nu kommit till taket..
Det finns en sättning i bärlinorna som gör att taket svackar. Nu vill jag ha tips på hur jag enklast riktar upp taket.
 
  • Gästrummet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade köpt en uppsättning 45x45 reglar och lagt dem bredvid de befintliga takreglarna.
Att få dessa rakt, finns det många metoder för.
 
Hej och tack för svar. Men att lägga dem bredvid är inte möjligt.Har tillägsisolerat ytterväggen så har ingen fästpunkt på denna sidan.. Har köpt på mig reglar 45x70.
Men om det nu finns så många sätt så ge mig ett par stycken så jag kan komma igång.
 
En laser är väldigt användbar till sånna här jobb. och så sätter du dina 45x70 brevid den snea läkten/reglarna som du har i taket. dom nya reglarna fästs i dom gamla med skruv från sidan. innan dom skruvas fast så säkerställs det såklart att dom nya är raka :)
 
Redigerat:
Jag hade samma problem och gjorde som så att jag la en ny regel bredvid den gamla. Den nya regeln var alltså inte längre än att den gick att få upp mellan befintliga väggar. Drog två vagnsbultar i var ända igenom ny och befintlig regel. Därefter kan du välja att bara kapa den gamla regeln eller pressa upp den gamla underifrån och dra fast den i den nya regeln med ett par rejäla skruvar.
 
Snörslå och en libell du kan hänga på snöret.
Dra upp ett streck på en vägg så har du något att utgå ifrån. Dit med första regeln och sen kör på med ett vanligt vattenpass
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.