Håller på att renovera ett badrum där man har sågat ur lite på nästan alla golvbjälkar så det är lägre på mitten än i kanterna. Det är allt från 1-15mm som skiljer beroende på var i badrummet man är.
Dessutom är det lite olika höjd på golvbjälkarna och det hela beror väl på att man skapat ett fall direkt i bjälkarna.

Frågan är vad blir bäst/lättast, att lägga på masonit eller skruva dit reglar på sidan av befintliga bjälkar? Om det senare, vilken dimension på reglar behövs och räcker det att sätta på ena sidan om varje bjälke eller krävs det en på varje sida?

/Nicke
 
jag skulle nog (utan att vet hur det ser ut) palla under med masonit och använda långa spånskiveskruv, 75mm
tänk på att du inte behöver ha det helt i våg (om du ska flytspackla in värmekabel tex)
använd rikligt med lim och limma båda sidorna på golvspånet
 
nino skrev:
jag skulle nog (utan att vet hur det ser ut) palla under med masonit och använda långa spånskiveskruv, 75mm
tänk på att du inte behöver ha det helt i våg (om du ska flytspackla in värmekabel tex)
använd rikligt med lim och limma båda sidorna på golvspånet
Helt i våg vet jag att det inte behöver vara men som det är nu så skiljer det allt för mycket, särskilt om man lägger ett långpass mellan bjälkarna och jämför höjden på dom.

Hur funkar golvspånet om det skulle bli en svacka på ett par mm nånstans? Är det nån fara om det blir lite tomrum under nånstans? För det är väl inte helt lätt att få till en jämn nivå med masonit? Eller lägger man på en hel remsa först och skär ner den på höjden i ändarna där det är högst efteråt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.