Jag ska i sinom tid lägga ny parkett - men har ett golv som inte är speciellt rakt. Det är ett gammalt trähus med parkett på plankgolv som i sin tur ligger på ett bjälkager.

Första tanken var väl att riva upp golvet - ta bort planket och skruva och limma nya reglar på sidan med kortlingar och sen dra på brädgolvet igen. Brädgolvet ligger på längden i lägenhetens långsida men blir osäker på hur jag ska gå tillväga då jag har väggar mot kattvinden och där kommer jag inte kunna komma åt, samt vet ej hur plankorna ligger mot sidoväggarna och sen är det även ett ventilationsutrymme mellan kök och vardagsrum som planket går igenom.

Det är i Det blå på bilden är det som ska rätas upp. A och B är toppar, sen lutar det ca en centimer mellan B och C med mittpunkt i strecket över vardagsrummet som jämnar ut till C. Från C till D går det ännu mer upp och skiljer sig ca 3,5 cm. Det är det mest "visuella".

Hur hade ni gjort?
 
  • Ritning av lägenhet med markerade ojämna golvpartier i blått, med beteckningar A, B, C och D.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.