www.rosenhills.wordpress.com

Vi har köpt ett hus från 1926 och flyttade in i våras. De som hade huset innan hade vuxit ur det när det blev tillökning i familjen. De dyra och omständiga renoveringarna har blivit gjorda bland annat tak, värme, murstock osv.

De närmaste planerna är att byta ut några fönster och renovera upp några. garaget skall målas. en del tapetsering och en del golv, samt ett nytt badrum på övervåningen.

blir en del trådgärdsarbete och dammar, är 4:e generationens blomsterhandlare/trädgårdsmästare.

skriver även en del om Jakt, fiske, hundar och våra gamla veteranbilar.

kika gärna förbi

//Pelle
 
Sidan kommer att uppdateras med mer atmosfär och översiktsbilder snart. Jag insåg när jag läste igenom bloggen själv att det nog är rätt svårt för en utomstående att en uppfattning om huset.

man blir ju rätt hemmablind och fotar mest detaljer.

största projekten som är igång just nu är att bygga klart ett av uthusbyggnaderna till en hundgård. Jag håller även på att måla med linoljefärg på garaget som tar en väldig tid.

så ursäkta om bloggen just nu är något fattig på bilder.
 
Redigerat:
tankar och kommentarer uppskattas, några önskemål om vad ni vill veta mer om uppskattas också så att jag kan fylla på. som sagt man blir ju lite hemmablind
 
Ser fram emot lite bilder då! Nyfiken.
(en bild säger mer än tusen ord.............)
 
Det finns många många bilder på länken i översta "posten". Skriver hela tiden på bloggen. skall lägga upp någon bild här snart.
 
Hej Nyacks!

Ditt inlägg har flyttats till "Socialt & projekt" där vi länkar. Under "Hemma hos" läggs bilderna direkt i inlägget.

//Mvh Mod. Impossible
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.