Rev gipsväggen bakom min gamla diskbänk hittade en mindre trevlig överraskning..
Allt är torrt så det kommer troligtvis från ett gammalt läckage. Men vad göra nu?
Skrubba med klorin och mögelutrotare eller riva halva huset för att få bort fanskapet??
Avtäckt vägg med träreglar som visar tecken på mögelskador och förfall, med svart mögel vid basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mögelangrepp på träväggar och reglar bakom rivet gips i ett gammalt läckageområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vet vad jag hade gjort för att sova gott på nätterna.
 
Ok, du får gärna vidareutveckla ditt svar en aning..
 
Jag skulle ta bort allt skadat. Men börja med att kontakta försäkringsbolaget och få dit en besiktningsman, med lite tur finns det ersättning att få.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ta bort allt skadat, ta bort en ruta i golvet och kolla hur det ser ut under. Allt som kan få en ligga och fundera på nätterna.
 
Redigerat:
Staffans2000
Förhasta dig inte. Ta endast bort det som är ruttet, för är skadan gammal och du tidigare inte märkt något, lär du inte göra det senare heller.

Staffan
 
O
Gör så lite som möjligt om det är tort. Torka rent med klorin så räcker det.
 
Om något är direkt murket, så att det smulas sönder bara du tar på det, eller med lätt våld från en skruvmejsel eller liknande så ta bort det. Annars är det inte hela världen. Det kommer inte att fortsätta om du stoppar fukt tillförseln.

Så om du i det nya köket tätar ordentligt mellan bänk och vägg, och ser till att ha plastinlägg i diskbänksskåpet så blir det ingen fortsättning av mögelangreppet.
 
Är det expansionsledningen vi ser? Är den inkopplad än?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.