Hej alla snickare!

Eftersom jag ställde en fråga angående bästa sättet att limma ihop ek-reglar, och fick en hel massa matnyttiga svar av så många, så tänkte jag bara dela med mej av resultatet. Det blev till slut en slags sitt-bänk, en gåva till hustruns födelsedag. Eftersom det är mitt första försök i snickarbranchen får jag väl vara nöjd med resultatet, fast en del skarvar kunde kanske varit tightare!

/Peter
 
  • bnk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
petwah skrev:
Hej alla snickare!

Eftersom jag ställde en fråga angående bästa sättet att limma ihop ek-reglar, och fick en hel massa matnyttiga svar av så många, så tänkte jag bara dela med mej av resultatet. Det blev till slut en slags sitt-bänk, en gåva till hustruns födelsedag. Eftersom det är mitt första försök i snickarbranchen får jag väl vara nöjd med resultatet, fast en del skarvar kunde kanske varit tightare!

/Peter

Tycker den ser mycket fin ut! Var säkert både roligt, svårt och trixigt att fixa? Du får gärna lägga ut fler bilder!

//Daniel
 
Jag har gjort sitsen själv också, vanlig skumplast lite tillslipad i kanterna, limmad på en träplatta och alltihop klätt med brunt läder med lite antik-look.
Hörnen gjorde jag genom att fräsa små spår i varje "fasett" 6x9mm, jag använde ett primitivt fräsbord. När sen det hela skulle limmas ihop hyvlade jag till lite ek-lister 6x18mm som fick fungera som låsning/kex i varje fog. Limmet blev vanligt vit-lim och det verkar funka bra tycker jag. Hela konstruktionen känns mycket stabilare än vad jag hade väntat mej och befarat!

/Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.