Jag ska resa till Thailand och vill gärna ha förslag på bra ställen att resa till eller bo på. Jag ska ta flyget till Phuket så gärna förslag på resmål inom max 3 timmar därifrån.
Jag har tidigare varit i Patong, på Racha Island, Krabi, Koh Lanta och Khao Lak. Men nu skulle jag vilja testa lite nya ställen.

Förslag?
 
Surin beach
 
Gärna fler förslag :)
 
Similan säger jag, en trevlig ö som man bara kommer till med båt, jag var där för 2 veckor sedan, dock så hade jag en mer specialresa eftersom jag åkte med ett kinesiskt bolag och inte från Sverige.

Patong på natten var rätt trevligt med, men det beror ju på vad man har för intressen.
 
Patong har mycket att erbjuda, kolla in gallerian! sen finns det tex Fantasea showen som är häftig, håll dig borta från Bangla road på kvällstid om du störs av bargubbar/tjejer.

nu är det för mkt folk där liksom på phi phi island. Koh lanta är lugnare
 
Om ditt nick är ditt födelseår så är nog Bangla road mer intressant än Fantasea, jag är 85a och Fantasea är mer för barnfamiljer tyckte jag.

Vad önskar du uppleva är ju en ganska relevant fråga?
 
Ok Pumba, jag går på din linje och Rekomenderar Anna 84 till bangla road kvällstid. :rolleyes:
Finns rätt ok Thaiboxning med om man gillar på Patong Stadium.
 
Klättringen på railey beach är fantastisk
 
Ja alltså, nu har jag ju varit i Patong, så dom ställena känner jag till :). Tänkte testa lite nya ställen. Har varit i Thailand tre gånger och känner för att vidga mina vyer lite och testa andra ställen än de jag räknade upp :)
 
Pumba skrev:
Om ditt nick är ditt födelseår så är nog Bangla road mer intressant än Fantasea, jag är 85a och Fantasea är mer för barnfamiljer tyckte jag.

Vad önskar du uppleva är ju en ganska relevant fråga?
Jag har tänkt mig en blandning av lugn och ro och lite mer äventyr. Eller äventyr är kanske fel ord, men efter några dagar på ett lugnt ställe så vill man ju hitta på saker. Så kanske ett ställe som inte är sönderexploaterat men som bjuder på lite mer än bara sol och bad. Ett ställe där det går att hyra moppe och åka runt och utforska lite. Gå lite promenader i någon cool djungel och lite sånt :)
 
Varför inte släppa sargen helt och testa nåt annat land!
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
pappskallen skrev:
Varför inte släppa sargen helt och testa nåt annat land!
För att jag gillar Thailand och redan har bokat min biljett.
 
Om du åker till railey beach men inte vill klättra föreslår jag en härlig djungelpromenad bland apor och annat för att tillslut finna en utomordentligt vacker lagun
 
D09
Många år sen sist men "Russian island" var grymt fint :) utgick från phuket med speedboat.

Eller åk långt söderut, till småöarna etc men tänk på att engelska funkar inte och det är väldigt muslimskt ( kläder på )

Dock en annan upplevelse ( oförstört ) jämfört med turistöarna :)
 
Jag kan tipsa om ön Koh Samet som verkligen är en paradisö. Vita stränder och blått vatten. Ganska liten och gemytlig. Många restauranger och krogar.

Även Koh Samiu är riktigt trevlig.

Och när du ändå är där, försök vara någon eller några nätter i Bangkok. Det är en helt sjuk stad för oss som tror att Stockholm är en storstad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.