T
Har hittat något som heter Resin-bound paving på de forumen jag följer i bla UK och undrar ifall det finns liknande i Sverige och vad det då går under för namn?Vi är intresserade av material för vår långa uppfart och parkering.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Resin-bound_paving
 
T Titan123 skrev:
Har hittat något som heter Resin-bound paving på de forumen jag följer i bla UK och undrar ifall det finns liknande i Sverige och vad det då går under för namn?Vi är intresserade av material för vår långa uppfart och parkering.

[länk]
Kan du inte bara asfaltera?
 
T
raveper raveper skrev:
Kan du inte bara asfaltera?
klart jag kan, kan också grusa eller lägga sten men det vill jag inte, därav frågan. Hade jag velat asfaltera hade jag väl gjort det!
 
  • Gilla
AndersSpandex och 1 till
  • Laddar…
T Titan123 skrev:
Har hittat något som heter Resin-bound paving på de forumen jag följer i bla UK och undrar ifall det finns liknande i Sverige och vad det då går under för namn?Vi är intresserade av material för vår långa uppfart och parkering.

[länk]
Det där kan se bra ut men det är inte på något sätt ett bra miljöalternativ. När det ska kasseras så småningom så riskerar man få betala miljöavgift. Härdaren är epoxy och innehåller vanligtvis bisphenol a som är giftigt för allt levande. Resinen går inte att skilja från gruset som är ett naturmaterial. Alla ideer som kommer från USA är inte bra. Detta är verkligen en av de sämre och vi får hoppas att det inte får spridning här.
 
  • Gilla
AndersSpandex
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.