Hejsan!
Det huset jag nyligen har köpt är monterad med ett äldre äldre fönsterparti med skjutdörr. Jag ser ingenstans vilken tillverkare som har byggts denna byggnadsdel. Troligen är blev dom monterad i hus på 90 tallet. Den är gjort av aluminium.

Finns det någon i denna grupp som har en aning om tillverkare och ännu bättre vet var det går att få på reservdelar från denna tillverkare eller kanske vet om det finns andra tillverkare som delar handtag och övriga mekaniska delar? Känns onödigt att köpa nya som definitivt blir bekostelig.

Detta fönsterparti med glasdörr funkar alldeles utmärkt som fönster fast det behöver åtgärdas för också att kunna användas som skjutdörr.

Tyvärr är jag inte så insatt i bygghandel som håller på med begagnat, skulle vara tacksam för rekommendationer på företag som håller på med försäljning av äldre byggnadsdelar.

Ha en underbar dag!

Tacksam för alla input.
 
Redigerat:
Står det ingenting nånstans om fabrikat eller tillverkare så kan det ju vara vad som helst............finns ju inte direkt nån standard på sånt här och är det dessutom lokaliserat utomlands så blir det ju ännu svårare.
Inhemska grejer brukar iallafall ha fabrikat på låsdetaljer präglat så kan man gå den vägen. Men är det typ 30 år gammalt så kan det ju vara passe för det..........
 
  • Gilla
husägaren2021
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.