Var kan man få tag på detta billigt? Det fanns ju en hel del delar förut på sefir.se men inte längre.

Jocke
 
I min lilla stad, (Trollhättan) finns det en butik som heter maskinakuten, de har det mesta man kan tänka sig till gräsklippare o småmaskiner, kan inte tänka mig annat än att det finns något liknande här o var! Leta reda på en fastighetsskötare nånstans o kolla med dem! De bör väl ha koll på sådant kan tyckas!
 
Hehe. Jag tycker det är lite dyrt där. :D Därför letar jag efter något billigare.

Jocke
 
Skulle det funka bra med mulcher knivar istället för standard knivar till min Stiga 2000 (runt -80)?
 
Remmar kan du köpa på www.jula.se, de kanske håller 1-2år men kostar runt 40:- istället för 300-500:-
Biltema har batteri.
Resten finns nog hos Lantmännen/Granngården.
 
Finns det någon sprängskiss eller något över motorn så man kan se vad för packningar det finns och art nr? B&S 8Hp med elstart.
 
Joukko skrev:
Finns det någon sprängskiss eller något över motorn så man kan se vad för packningar det finns och art nr? B&S 8Hp med elstart.
Ta motornumret, det brukar stå instansat på fläktkåpan, och surfa in på http://www.briggsandstratton.com/maint_repair/manual_and_more/ så har du reservdelslistor där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.