Hej!

Jag försöker hitta en liknande del som bilden visar. Den har suttit inne i vår aluminiumspröjs och fäst mot något clip eller vad man kallar det i fönstrets ram. Har googlat runt som en galning på Spröjslås, spröjsclip, spröjsfästen men kan inte hitta något som ser likadant ut.. Jag bifogar även bild på spröjsets ändar, där ser man en hel motsvarande del och den sida där jag tagit ut den trasiga.

Jag vet inte vilka som installerat fönstret då den ägaren som bytte fönster är avliden och de vi köpte av inte visste vilket företag som gjort arbetet.. Hittar bara glastillverkaren när jag försöker hitta något företagsnamn på andra fönster/altandörr.

Hoppas verkligen någon kan peka mig i rätt riktning.
 
  • Vit, plastisk komponent, troligen ett spröjsfäste eller spröjsclip, placerad på en mörk yta som ser ut som en musmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20240630_183211146.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av ett blått aluminiumspröjs med en vit plastdetalj i änden, fotograferat i ett rum med orange golv och en tvättmaskin i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av änden på en aluminiumprofil för ett fönster, där en liten metallkomponent ses inuti. I bakgrunden syns tvättstuga med tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
de där borde man kunna printa i en 3d printer =) finns säkert någon här på forumet som vill hjälpa dig annars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.