Eftersom jag varit medlem här sedan 2005 och har er medlemmar här att tacka för så mycket råd, kunskap och hjälp under åren tänkte jag att någon kanske skulle tycka det var kul att se ett reportage om vår gård (dock vårt tredje hus så här har vi ju "bara" bott sedan 2010)

Från början såg huset ut såhär:
P5120032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och här kan ni läsa reportaget och titta på bilderna om ni vill av hur det ser ut nu.
http://hemma.aftonbladet.se/2013/05/under-plastmattorna-fanns-sekelskiftesdrommen/
 
  • Gilla
mino och 8 till
  • Laddar…
Ni har verkligen gjort en makalös resa med detta hus. Er målmedvetenhet och energi imponerar oerhört! Exteriört finns det bara två saker att invända mot; den plåtinklädda skorstenen och den höga tv-antennen. Finns det planer även här?
 
Grymt bra jobbat!
 
Helt otroligt vilken skillnad!! Fint!!
 
Tack så hemskt mycket!

Den höga tv-antennen kan vi nog inte göra något åt även om jag skulle vilja. Den behövs för att vi ska kunna se tv. Eventuellt skulle vi kunan ha antennen på vinden men jag är tveksam till att det hade fungerat så den är nog en detalj som vi får leva med.

Skorstenen ska åtgärdas däremot. Vi har som synes på förebilden två skorstenar på huset och när vi la om taket passade vi på att ta av den svarta plåtinklädnaden på den andra och under fanns som vi trodde en vacker tegelskorsten, dock i dåligt skick och vi vågade inte ta av den andra plåten för att inte riskera att den är ännu sämre och rasar. Båda krönen ska muras om från nocken och uppåt och kanalerna dras med nytt bruk men vi har inte hunnit det ännu.
 
  • Gilla
karin_h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.