Någon som har tips på hur jag kan fixa detta?🥲
 
  • En dammsugare på ett trägolv med repor bredvid en mattkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med en lång, krökt strimma av någon substans, möjligtvis damm eller repa. Ljusreflektioner synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet tyvärr inte om golvet är oljat eller lackat, vi flyttade in för inte så länge sedan!?
 
Anyone?🥲
 
Inte mycket till tålamod. Vad har du provat med hittills?
 
Hep Hep skrev:
Inte mycket till tålamod. Vad har du provat med hittills?
Rengöra, valnötter. Fail på bägge😄
 
Det ser rätt djupt ut på sista bilden. Kan vara värt att testa reparationvax i rätt färg. Se till att tassa soffan bara så att det inte fortsätter.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det ser rätt djupt ut på sista bilden. Kan vara värt att testa reparationvax i rätt färg. Se till att tassa soffan bara så att det inte fortsätter.
Tackar för svar
 
MrJay
Byt ut eländet, det är ganska tydligt att det lågt kvalitet om man kan göra så djupa repor. Jag hade nog gjort det men vill du behålla så kan du testa reparationsvax, alternativt touch-up lack
 
Unikt namn
Svårt att avgöra hur djupt skadorna går genom mobilen.
Men ibland går det att fixa repor i trä genom att blöta och värma.

Du tar i så fall en linneduk eller disktrasa och fuktar den lätt.
Lägg trasan över det repade området och dutta med något varmt, tillexempel ett strykjärn, på trasan några gånger.
Värm inte för länge, då blir trasan bränd.

Idén är att vattnet går in i träfibrerna och sedan expanderar med värmen, och på så vis rätar fibrerna och det minskar repan/hålet.

Upprepa hela processen ett antal gånger.


Om det inte händer något alls efter ett par försök är det möjligt att lacken hindrar vattnet från att komma ner till rätt ställe, och du behöver i så fall slipa bort den först.
Det blir i så fall en hel del arbete och jag skulle överväga att bara fylla upp med vax i lämplig färg som tidigare förslaget.
 
  • Gilla
ELantagonism
  • Laddar…
H
ELantagonism ELantagonism skrev:
Någon som har tips på hur jag kan fixa detta?🥲
Känn på ytan, är den glatt och så är den förmodligen lackad. Att fylla ut dessa revor för att få det osynlig blir typ omöjligt, du kan få det bättre om du fyller som tidigare har föreslagits. Annars är det omslipning och olja som gäller. Jag personligen tycker att oljade golv är det bästa, blir det märken så är det lite vatten, trasa och strykjärn som gäller. Märkena försvinner i stort sätt helt.
 
  • Gilla
ELantagonism
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.