Hej, hur hanterar jag elektrikerns efterdyningar?

Jag har köpt reparationsgips, spackel och remsa.

Se bilder och kom gärna med förslag! Vägg med elinstallationer, uttag och sladdar synliga, samt skador i gipsväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med oskyddade elledningar, öppen eldosa och reparationsmaterial efter elektrikerarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skall inte väggen bekläs med vanligt väggips?
 
Redigerat:
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Skall inte väggen bekläs med vanligt väggips?
Jag hade tänkt att jag skulle slippa det, efter allt slit med att få ner tapet o lim osv.
 
Renoveringsgips är ingen höjdare, vet om jag fick en dålig batch eller om dom har blivit bättre på senare år, men den var inte plan för 5 öre, så jag fick skruva massor av skruvar där den buktade ut. Var dock tvungen att köra tunnare gips för att få in köket, blev presspassning på skåpen ändå...
Så har du plats finns ingen anledning att köra renoveringsgips enligt mig
 
  • Gilla
Stucki
  • Laddar…
Stucki Stucki skrev:
Jag hade tänkt att jag skulle slippa det, efter allt slit med att få ner tapet o lim osv.
Såg nu att du redan hade köpt gips.
Förstår nog inte riktigt vad du menar, vill du köra utan gips och måla eller tapetsera på spånet.
Det går att skarva i bitar eller plocka ner och byta delar, men gips är sjukt billigt och enkelt.
Har du köpt väv eller pappremsor, pappremsor är inte helt enkla att få in bra i spacklet, kräver en del träning för att slippa bubblor. Om det är pappremsa så rekommenderar jag att du börjar i liten skala tills du ser hur det går.
 
Gips är det enda rätta, sen är det ju trist att du la ner massa jobb på ta bort tapet från spånet.
 
Minst krångel är väl att sätta tillbaka de ursågade bitarna med hjälp av ditskruvade anhåll? Men har man inte sparat dessa så är det väl bara att dra fram sågen och göra lite enklare hål att fylla igen där det behövs.
 
Jag sätter reparationsgips, blir väl minst krångel!
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Bäst att reparera med reparationsgips.(y)
 
  • Gilla
Stucki
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.