Helgen som gick ägnade jag åt att dränera runt huset och till hjälp hade jag en traktorgrävare. Eftersom vi inte har något staket eller häck intill grannen, utan bara en osynlig tomtgräns i gräset, fick vi deras tillstånd till att köra en bit in på deras tomt. Detta medförde att det blev lite nedsjunket där traktorgrävaren har kört och detta har jag lovat att återställa.

Nu är frågan om det räcker att slänga ut ett lass matjord och så nytt gräs på detta eller bör man göra på något annat sätt?
Det är kanske för sent på året att göra detta nu, kommer gräset att ta sig?
Det är kanske bättre att bara jämna till marken och vänta tills våren med att så gräset?

Jag bor i Skåne och just för tillfället är det fina dagar men det börjar bli kyligt om nätterna.
 
Har grannar som nysår sina gräsmattor i Mälardalen så det torde inte vara något problem i Skåne att så nu.
 
Tvärtom! Nu är det ultimat att så gräset, dvs om man nu har turen att bo i Skåne. Vi andra dödliga bör nog satsa på augusti! Måste bara tillägga; vilka snälla grannar ni har, köp en blomma åt dem när du ändå är igång!
 
Måste bara tillägga. Blanda gärna matjorden med sand. Har inte provat själv, men det skall vara kanon (och billigare än matjord!)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.