Har krattat ut grenar, löv och annat skräp samt en väldigt stor mängd grus från gräsmattan och häcken. Allt grus har kommit dit från år av snöskottning av uppfarten mha hjullastare, som sedan har dumpat snön och det grus som han råkat få upp över och i häcken.

Hur som helst, nu har jag en skottkärra fylld med säkert 15kg grus blandat med grenar, löv, osv. Hade ju varit bra att kunna få ut gruset hyffsat rensat från annat skräp för att lägga ut det på uppfarten igen. Hur gör jag enklast det? Eller ska jag bara dumpa det på något lämpligt ställa och låta det förmultna? Att dumpa det som det är nu direkt på uppfarten kanske inte är så smart, lär väl bara göda ogräset där..?
 
Flyter skräpet går vatten att använda.
 
Ja, det skulle kunna fungera. Nackdelen är väl att det som inte flyter, eller det som hinner suga åt sig vattnet och sedan sjunker bildar en sörja i botten som blir ännu jobbigare. Råkade indirekt göra så tidigare i sommar när jag hade samlat ihop en mindre mängd blandning grus och annat skräp när jag glömde ställa in skottkärran innan regn...
 
Claes Sörmland
Inte värt det.
 
  • Gilla
snikanor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.