Hej,

Ska byta fönster på huset och har av flera kollegor blivit rekommenderad Renoveringsgruppen i Östergötland AB till jobbet. Om någon på forumet anlitat dem så vore det kul att höra era omdömen.

//P
 
Dina kollegor har väl anlitat dom med tanke på deras tips eller?
 
Jodå, visst har de gjort det. Men ju fler omdömen man kan få, desto bättre är det. I alla fall om du frågar mig...

//P
 
Vi har anlitat dem inför vårt byte och har hört om många som anlitat dem. De är alltid billigast vad jag hört. Om de är bäst också återstår att se.
 
De bytte våra fönster för ca 4 år sedan. Fönster o dörrar från SP. 4 fasta, 7 vridbara, 2 altan dörrar. De var visserligen inkörda på hustypen, men det gick undan. 3 gubbar, kom 07:00 och var klara 13:00.
< 70 kSek för allt då. Jag hade kanske kunnat göra det bättre/snyggare själv. MEN det hade nog tagit en hel semester.
 
largab, Var det trä eller trä/alu? Låter billigt, jag fick betala ca 15k mer för 10 fönster och 1 altandörr.

På vilket sätt hade du kunnat göra det bättre själv?
 
Bara trä. Men de gjorde nog säkert >20 likadana hus i området, kan bla vara därför priset var lägre.

Tex lister på utsidan för att fylla upp mellan foder och fönster sattes färdigmålad smyglist. Den är obehandlad i ändarna och färgen börjar nu spricka på dessa.
De satte nya lister på insidan också. Det var väl normal "hantverkarklass" på det (dvs man kanske hade varit lite noggrannare själv).
Överlag så var det mesta tillräckligt bra.
 
Ok, antar då att det inte var putsad fasad?
 
nej, träfasad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.