Jag renoverar ett litet förråd / KLK och tänkte lägga ett lager renoveringsgolv på det befintliga golvet som kan vara av spånskiva eller nåt liknande. Jag har köpt 12 mm tjocka Forestia renoveringsgolv som jag tänkte lägga direkt på det gamla golvet utan något under det och på det tänkte jag lägga vanlig golvunderlag samt laminatgolv. Enligt manualen ska man bara limma skivornas fogar. Jag har frågat personalen på varuhuset om man ska också limma och/eller skruva skivorna till det befintliga golvet men har fått lite olika svar. Är det nån som har gjort nåt liknande och har några tips om hur man lägger sånt golv? Undrar också om man ska lägga något mellan det gamla golvet och renoveringsgolvet eller kan man skippa det?
 

Bästa svaret

lägg lumppapp under och limma ihop skivorna och låt där vara 6-7mm spricka mot väggarna
alltså skivorna ligger löst på det gamla golvet
 
  • Gilla
Utdelning
  • Laddar…
T tergo skrev:
lägg lumppapp under och limma ihop skivorna och låt där vara 6-7mm spricka mot väggarna
alltså skivorna ligger löst på det gamla golvet
Lite sent men tack för ditt svar! Det blev inget lumppapp tyvärr. Jag la renoveringsgolvet på det gamla och sen kom underlagsfoam och laminat. Jag limmade skivorna och lämnade mellanrum mot väggarna. Det funkar bra så länge. Ganska litet uttrymme och man går inte där ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.