Hej

Ska precis börja med min renovering av badrum, tänkte ventilera lite ideer jag har för att se om man är rätt ute eller inte :)

tanken är att byta badkar mot dusch. Därav kommer en vvs:are och se till at rören höjs upp och passar till en duschblandare.

Golvmattan ska ut fort som tusan och golvet justeras och reglas upp enligt gällande standard. FRÅGA: är det golvgips man ska ha dit direkt, eller ska den limmas på ett annat stumt material?

Golvvärme läggs ut och sen kommer muraren och slänger på spackel och fixar lutningen samt tätningen mot golvbrunnen.

Det jag har funderingar över är, på min något amatörmässiga ritning så ska jag ha upp vägg med glasblock bredvid handfatet. Behöver jag tänka på något vid läggningen av golvvärmen, eller kan blocken stå eventuellt över en rad med slingor, eller ska man justera detta så de inte hamnar precis där?

Rören som är dragna upp till en bide, det är varmt och kallt?:cool: då bör dessa kunna användas till handfatet om jag vill? (kanske framstår som totalt okunnig nu)

Under toaletten kommer jag inte dra kabel givetvis.
framför fönster blir et ett duschdrapperi tills det att jag ´byter fönster.

Så, finns det hopp tror ni?

Givetvis kommer allt utföras enligt aktuellt regelverk, tätning reglar material osv osv:)
 
  • badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag lyfter min egen tråd då jag inser att det mesta jag skrev tidigare inte riktigt håller samman den tilltänka röda tråden.
Mina funderingar i frågor, kan någon hjälpa så blir jag glad

Rör : höja från Bad till Dusch höjd, måste nya rör dras från pannan upp till badrummet om man inte får skarva i väggarna? Eller hur gör man?

Glasblocken, kan dom sättas direkt på värmegolvet, eller ska värmekablarna under anpassa utefter vad glasblocketn ska stå? så att inte slingan går direkt under menar jag?

Golvet, MDS skiva först på reglarna, sen gips? Vad gäller? Läste dubbla gipsskivor vattentåliga då mdf inte är ok.-

Väggar, även där mdf skivor, är det ok eller vattenbeständigt gips? eller vad? :)

Tacksam för lite ideer, eller skrik rakt ut att jag tänker fel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.