Hej, har ett hus från -77 med platta på mark.
Idag är det uppreglat golv direkt mot plattan vilket i sig är en risk konstruktion, plattan är torr enligt besiktning och inspektions hål taget i badrum inför renoveringen.

Men jag vill sätta in kakel/klinker samt golvvärme både vatten och elektrisk i badrummet och fick rekommendationen att istället för att sätta in nivellgolv och att lägga plast på plattan, cellplast och gjuta ovanpå det men idag är det bara 10+5 cm med golf och isolering vilket känns i underkant att gjuta upp på.

Bör man istället bila upp och gjuta ny platta bara under badrummet med rätt mängd isolering med kant element osv mot gamla plattan och sedan gjuta igen?
Är inte rädd för mer jobb utan vill ha det bra.

Kommer även lägga golvvärme i alla andra rum men där har jag inte kakel/klinker så där borde nivell eller liknande fungera tänker jag? Men hur blir det om ett rum i mitten har platta?

För övrigt så är det idag direktverkande el i hela huset och tanken är att byta till vattenburen golvvärme i alla rum eftersom med början i detta badrum, sedan göra hall->kök->tvättstuga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.