Hej,
Jag planerar att göra om min sommarstuga till permanentboende och skulle verkligen uppskatta synpunkter efter att jag fått en offert från snickaren. Stugan är 65 kvm. Det är mycket jag behöver göra: Tilläggsisolera väggar, tak, golv. Byta fönster och dörrar. Lägga plåttak. Bygga litet våtrum med dusch, byta innertak, riva 4 fasta garderober, 2 nya innerdörrar, riva ett 20 kvm ruttet förråd och bygga ett nytt likadant isolerat. Enligt offerten skulle stora huset kosta mig 1,6 milj och förrådet 500 000kr. Båda priserna +-10%.
Det var klart mer än vad jag hade tänkt mig.
 
Låter högt.
Hur har du fått fram offerten?
Har de kommit och kollat på förutsättningarna på plats?
Var i Sverige ligger det?
Finns det bilväg fram till stugan?
 
S skogstomten skrev:
Låter högt.
Hur har du fått fram offerten?
Har de kommit och kollat på förutsättningarna på plats?
Var i Sverige ligger det?
Finns det bilväg fram till stugan?
Firman har varit på plats och det finns bilväg som slutar ca 20 meter från stugan. Stugan ligger i Södermanland. Tycker också det låter högt, svårt att veta om det är värt att fråga någon annan firma.
 
Ja du bör nog fråga fler. Jag antar att din bod i princip är ett tomt isolerat skal utan VA, avancerad el osv.

Vi har stuga på 57 kvm i södermanland och har gjort liknande saker då vi fick kommunalt VA och tagit in offerter på en del andra saker.

Tycker nog jobbet på stugan borde kosta ungefär 1 miljon och boden inte mer än 300". Med "vanliga lokala" hantverkare.
 
S skogstomten skrev:
Ja du bör nog fråga fler. Jag antar att din bod i princip är ett tomt isolerat skal utan VA, avancerad el osv.

Vi har stuga på 57 kvm i södermanland och har gjort liknande saker då vi fick kommunalt VA och tagit in offerter på en del andra saker.

Tycker nog jobbet på stugan borde kosta ungefär 1 miljon och boden inte mer än 300". Med "vanliga lokala" hantverkare.
Tack för bra svar, ja jag får nog höra med fler. Det är lite att fundera på när det gäller så många olika delar. Det stämmer att förrådet bara är ett tomt skal med enkel el.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.