Kära församling,

i förrgår blev jag övertalad av min kära kvinna att renovera ytterligare ett utrymme i vårt hus.
Vid rivningen av ena väggen, vilket är ”den gamla” ytterväggen, fann jag en fantastisk vägg. Men inte bara det. Det gamla fönstret sitter fortfarande kvar.
Nu blev våra initiala planer omkullkastade.
Det vore kul att ha väggen och dess fönster kvar som det är och hitta på något matchande rustikt till dom andra tre väggarna, taket och golvet.
Fråga. Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort.

i detta rum finns också bergvärmepump och dess donkeypanna.
Hur kunde man göra för att snyggt dölja den delen?

Jag hatar utanpåliggande elkablar.
Tanken är att nyttja taket för kabeldragning och sedan leda ner till respektive vägg.
Jag vill komma åt bakom masoniten på ytterväggen. Jag tog upp ett litet titthål, och bakom där finns pappfilm.
Vad ska jag använda för material där bakom för fuktbroms? Eller kan jag göra livet mycket enklare genom att bara fräsa upp ett spår för min flexslang?

Jag bifogar några bilder.
 
  • Renoveringsrum med delvis rivna väggar, gammalt fönster och synliga elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med bergvärmepump och kopparledningar i, med rivna väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivet rum med synligt rött gammalt murverk och inbyggt gammalt fönster, elrör längs taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.