Efter att ha upptäckt att väggen i vårt badrum på övervåningen rörde på sig i när man tryckte lite lätt på den så beslutade jag mig för att det var dags att renovera badrummet. När jag rev ner kakel och gipsväggarna så visade det sig mycket riktigt att det var fuktskador bakom.

Så här såg badrummet ut innan rivningen påbörjades.
Ett gammalt badrum med vit kakel, blommig tapet, och vit sanitetsporslin innan renovering börjar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum före renovering med duschdraperi, kaklade väggar och en växt vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum före renovering med vita kakelväggar, duschdraperi, hyllor med badprodukter och en krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från en dörröppning in till ett badrum med vitt handfat, spegelskåp och kaklade väggar före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis nedriven kakelvägg med synliga fuktskador i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så här såg det ut bakom gips och kakel :( Som tur är så verkar det inte ha droppat mer något vatten i isoleringen under golvet utan spånskivan har sugit upp allt. Det blir till att byta ut delar av golvet. Eller, behöver jag ta bort allt golv och stärka upp om jag vill ha kakel på golvet? Det ser ut att vara reglar cc60.

Förresten, tanken är att jag ska göra det mesta själv och ta in hjälp för att fixa el och vatten. Jag har aldrig gjort ett badrum förut men har renoverat en del tidigare och tycker mig inte ha tummen mitt i handen. Med hjälp av det här forumet och Youtube tror jag mig kunna lösa det mesta :)
Skadade träväggar och golv med synlig vattenskada runt avlopp och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat badrumsgolv och väggar med synliga rör, kablar och delvis borttagen isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i badrum med borttaget gips och kakel som visar träreglar och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avtäckta väggar och ett delvis upprivet golv med synlig isolering och avloppsinstallation i ett badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad badrumsgolv med vattenskada och synlig avloppsrör vid golvbrunn, samt isolering under spånskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.