Blev nyligen lite rastlös. Och försökte hitta lite ursäkter för att renovera lite.
Barnen blir äldre,snart vill de hänga utan oss föräldrar.

Varför inte slå bort en vägg i källaren, och slå bort gamla matkällaren och bygga ett ungdomsrum.

Borde väl gå snabbt och inte bli så dyrt 😀
Dagen efter stod jag med slägga i näven och börja slå.

Måste tillägga att jag har garanterat inte gjort allt rätt. Men jag blev super nöjd med resultatet.

Innan.
Källarutrymme med vit garderob, rör längs väggen, en stor klocka på golvet, kartonger och olika föremål inklusive rosa barnväska och lampa i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med en tegelliknande golvyta, ledningar i takhöjd, en vit dörr och en bild på en ros. Garderob på vänster sida och barnleksaker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En källare under renovering med nedslagen vägg, avlägsnat skräp och exponerade rör längs väggar och tak. Verktyg och en lampa är synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person som bär en mask tittar genom ett hål i en vägg som håller på att rivas i en källare. På golvet ligger rasmassor och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår i källare, delar av väggen har rivits ner, verktyg och grus på golvet, synliga rör och en öppen dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det nästan klart. Det tog ungefär tre kvällar att riva allt.

Nu börjar det roliga.
Vi byggde ut huset för några år sedan och då drogs alla avlopp, rör längst hela väggen i källaren. Vilket inte är så snyggt.

Pågående källarrenovering med synliga rör och träreglar. En borrmaskin, skruv och en slägga ligger på golvet bredvid en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående renovering av en källare med exponerade rör och ledningar; reglar är delvis monterade och verktyg ligger utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bilden visar en källarvägg under renovering med synliga rör och halvinstallerade gipsskivor. Verktyg och byggmaterial ligger utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering i källare med vitmålat tak och rör, väggspackling, radiatorer och lutande golvnivå. Verktyg och material ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad källare med oavslutade väggar, tak med synliga kablar, verktyg och material på ett bord, och en radiator vid väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Drog med lite ström i lådan och passa på att montera en led slinga neråt. Så väggen ska få ett fint sken.


Under renovering av ett källarrum med spacklat tak och väggar, ledningar på väggen samt en stängd dörr och en dammsugare på det oavslutade golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle man vart svart skulle man köpt mindre gips skivor. Va svårt att lyfta själv och skruva samtidigt. Men skam den som ger sig.



Lite färg och spackel så känns allt nästan färdigt direkt
Renoveringsprojekt i källaren visar nästan färdigt rum med nylagd mörk kakelgolv, vit vägg, och synliga rör längs taket samt led belysning. Stora partier av golvet saknar matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ofärdig källare under renovering, synlig rördragning längs väggen, upplyst tak, och olika golvytor, inklusive en del med avskalad golvyta och en del med kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat källarrum med grå väggar och svarta klinkerplattor på golvet, en vit väggkonstruktion samt byggmaterial liggande på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nästan färdigrenoverad källarvägg med nya rör och ledningar, grå och vit målning. Golvet är oklart och dammigt, och kaffekoppar står på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyrenoverad källarvägg med en vit radiator, gråmålade väggar och ett golv täckt av byggdamm, fortfarande under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nu ska matta in i hela rummet.
Sen fick jag en dum ide att jag skulle passa på att göra något kul med proppskåpet. Inget snyggt att ha ett synligt proppskåpet under trappan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ompax och 3 till
  • Laddar…
Äntligen är matten inne.
Va lite jobb 4x7 meter.
. Nylagd matta i ett rum med en vit bokhylla inbyggd under en trappa. Mattan är 7 gånger 4 meter och delvis utrullad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer lägger in en matta i ett rum, en bokhylla syns till vänster nära en trappa, verktyg på golvet, rummet är stökigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad matta i ett 7 gånger 4 meter stort rum, under renovering med verktyg och material på golvet samt oskyddade rör och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Svårt att få mitt extra projekt på bild.
Jag byggde ihop en bokhylla så den passade bra i hålet in under trappan.

Nu får ni ursäkta att allt är skitig.
Vit målad bokhylla inbyggd under en trappa, med några verktyg och målarutrustning på hyllorna. Golvet framför bokhyllan har byggdamm och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en bokhylla monterad under en trappa. Området är smutsigt med byggmaterial och elskåp synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Redigerat:
  • Gilla
altaxis och 3 till
  • Laddar…
Så nu va mitt lilla projekt klart.
Jag måste nog erkänna att ta kort inte är min starka sida inser jag nu.

Allt tog ca en månad men då arbetade jag några timmar då och då på kvällarna. Ibland 1timme och ibland 4 timmar.
Fick också hjälp med målandet av kompisen. Annars gjorde jag allt själv.
Och det blev faktiskt inte så dyrt.
Lite under 10.000kr skulle jag gissa på.



Vardagsrummet efter renovering, möblerat med vit matgrupp och ljusgrå soffa mot en ljusgrå vägg med mörkblå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett inrett rum med soffa, vit bord, sittpuff, golvlampa och TV på ett vitt TV-bord. Rummet är svagt upplyst med varm belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit bokhylla med brädspel och böcker. I bakgrunden ses en golvlampa och en TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit dörr med texten "Garage" och bild av skiftnycklar och däck. Framför dörren finns röda stövlar, blå tofflor och en dammsugarslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med svart matta, vit möbelgrupp med fyra stolar och bord, stor väggklocka samt blå LED-belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett rum med en golvlampa, TV-bänk och TV. Lampans mönster reflekterar ljus på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lampskärm med pälsdetaljer på ett bord vid väggen, bredvid en stor väggklocka som visar tiden kvart över tolv, i ett hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dalbotant och 12 till
  • Laddar…
Blev riktigt fint, bra jobbat 👌
 
  • Gilla
jonaslatt
  • Laddar…
Hahahaha, faen vad snyggt, och inget tjafs med projekttråd med 100 funderingar, pang på bara :)
Vi har haft en fin sommar, hoppas du fick se lite av den åxå.
/Workingclasshero
 
  • Gilla
jonaslatt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.