Jag håller på att renovera ett fritidshus från 74. Det finns bra ritningar över hur elen är dragen.

Jag behöver ytterligare uttag i bl kök och badrum. Dessutom behöver jag dra el till en LLVP.

För att möte mina behov behöver det dras en hel del nya rör. Lämpligast sker detta genom att fräsa spår i golvspånskivorna.

Dessutom måste en hel del el flyttas från en vägg till en annan vilket kräver att en del av råsponten i taket demonteras och sätts upp igen.

Är det rimligt att tro att en elektriker gör dessa ingrepp?

Låter svindyrt faktiskt
 
Ta ett möte med en elektriker vad som du vill ha utfört. Du kan säkerligen göra grovgörat. Be elektrikern visa på vad du ska demontera i snickarväg så låter du honom göra allt som innefattar elen. Det behöver inte alls bli så farligt dyrt, speciellt inte om du ber om en offert med ett fast pris.
 
S SiggeEklund skrev:
Ta ett möte med en elektriker vad som du vill ha utfört. Du kan säkerligen göra grovgörat. Be elektrikern visa på vad du ska demontera i snickarväg så låter du honom göra allt som innefattar elen. Det behöver inte alls bli så farligt dyrt, speciellt inte om du ber om en offert med ett fast pris.
Hittar man rätt elektriker så blir det billigare på löpande
Vid fast pris så vet denne inte vad för problem som kan uppstå och lägger därför offerten på en nivå så att det inte ska bli någon förlust på jobbet
 
Håller med om att det kan bli billigare, men det lät inte på ts som att han har några kontakter i elbranschen och därför kan det vara skönt med ett fast pris(även om man tagit till för oförutsägbara problem mm) .
Har man inga referenser eller liknande så kanske man kan tänka sig betala lite extra för tryggheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.