Hej!

Har en betongbalkong som jag håller på att fixa i ordning. När vi flyttade in i höstas var den målad runt om med plastfärg och mycket av färgen på ovansidan hade försvunning vilket lett till att färgen hängde på undersidan.

Så i våras började jag med att slipa ovansidan med en golvslip för betong. Tog några timmar men det blev i överlag slätt och fint men såklart några småkratrar här och var.

Slitna betongplattor på balkong med mossa och fläckar, ojämnheter och ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad balkong i betong med metallräcke och utsikt över parkerade bilar i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undersidan var ett riktigt helsike att få rent men gick på en dag med en betongslip i giraffmodell. Har under processens gång knackat ner allt löst. De armeringsjärn som är synliga har jag kört med rostomvandlare och epoxiprimer.

Balkong med nedfallande puts ovanför ett garage med vita dörrar, belysning och en larmbox på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Balkong med skadad underdel framför en vit garageport, inklädd ställning redo för renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med balkong, blommor och garageportar, stege och verktyg indikerar renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu kommer några frågor jag hoppas någon kan svara på. För att fixa det som jag knackat lös har jag köpt Weber Rep05 och Rep25 som jag förstått är lämpligt bruk för detta. Rep05 ska man slamma på och det är här jag kört fast. Ska jag blanda det så lätt att det bara är att pensla på, snäppet tjockare än färg? Har sökt och inte riktigt fått klart för mig hur jag ska börja.

Tacksam för svar.
 
Och en fråga till. Någon som har tips på bra spackel för att jämna till det sista på ovansidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.