Jag bor i bostadsrättsförening, i samband med stambyte våren 2003 renoverades badrummen. Mitt badrum har efter renoveringen blivit missfärgat på fogar i golv pga att det tränger ner vatten under mjukfogen mellan golv och vägg, vilket innebär att smutsigt vatten kommer upp i fogarna utanför duschen (duschen är tät och läcker ej).

Byggfirman har vid flertal tillfällen varit och kollat i badrummet men inte åtgärdat något. Nu vet de inte vad de ska göra, då de aldrig varit med om liknande. Det enda som händer är att tiden går och inget händer. Hur ska jag gå tillväga för att få detta åtgärdat?

Vore tacksam för alla tips jag kan få!

 
Dom har redan testat att byta den så det hjälper inte. Nu vägrar dom göra något (bygg-gubbarna). Man måste väl på något sätt ändå kunna kräva att få det slutgjort?
 
Kan du inte ta dit en annan firma som får kolla på det. Den första firman har nått sin kompetensgräns, låter det som.

Man brukar ju kunna få hantverkare att titta på jobbet och ge ett pris. Sedan är ju frågan vem som ska betala, kanske den första firman???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.