Hej alla glada byggare!

Nu är det så att jag hade tänkt att renovera mitt badrum! Det ligger i källaren på en 1920-tals trävilla. Alltså är golv och väggar i betong.

Jag hade tänkt flytspackla hela utrymmet som totalt är på 12kvm men problemet är att betonggolvet i nuläget sluttar ner mot golvbrunnen, alltså kan jag inte flytspackla utrymmet för att duschvattnet rinner ner i just denna golvbrun.

Har ni några förslag på hur jag ska lösa detta problem? Jag vore jättetacksam för Eran hjälp!

/Med vänlig hälsning Olausonxd
 
Ska du använda den gamla brunnen eller har du en ny?
 
Jag hade hoppats på att kunna använda den befintliga som duschavlopp.
 
Varför vill du spackla? Är ytan för ojämn eller vill du spackla in golvvärme? Om du vill behålla befintligt fall men bara fixa till en jämnare yta så är det väl bara att finspackla med något lämpligt golvspackel.
 
Det finns förhöjnings ringar till brunnar. Finns från 10 mm till 50 mm det vet jag. Bra om man vill minska fallet/ jämna till golvet.
 
Har du kvar orginal gjutjärns brunn är det nog dags att byta den med
 
Iden är att lägga klinkers med ett vattenburet golvvärme system. Eftersom golvet sluttar mot avloppet så blir det väl problem? Sen är det orginal gjutjärnsbrunn, men jag hade hoppats på att bli av med den?

Man kanske ska använda förhöjningsringar och sedan spackla det och leda avloppsslangen från duschen och handfatet direkt till brunnen?
 
Byt brunnen då du ändå håller på. Då kan du ju bila ned avloppsrör till handfat mm på en gång. Det brukar inte vara ngt jättejobb.
 
Hyr/ låna en rejäl bilnings maskin så går det fort :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.