Vi fick tillgång till lägenheten 1 dec 2015. Större delen av december har gått åt till att ordna till köket. Vi har också hunnit flytta in hjälpligt i övriga delar av lägenheten. Köket som fanns var från 70-talet och ser på mäklarbilderna ut att vara i gott skick. Märk dock att det är mäklarbilder och verkligheten var en annan. Vi valde iaf att beställa ett nytt kök från IKEA och satte igång att riva det gamla. Ugn, micro och häll är från IKEA. Det andra fanns redan i köket och vart väl värt att behålla.

Här följer några bilder: Ko?k.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ko?k[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matplats ko?k.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat riva:
20151201_190345.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151201_190358.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151201_203033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151202_194651.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151202_200743.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151205_162919.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjat sätta upp de nya stommarna:
20151204_163424.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151206_164439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151206_190328.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fördelar med krysslaser: Ser ballt ut och är rätt användbart :)
20151206_190709.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151207_161131.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151207_215311.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151209_181422.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151210_170256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151226_203843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20151226_203906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ni ser är det inte helt klart ännu. Mosaiken har vi fogat idag, troligtvis ska den fortsätta runt hörnet där den går upp mot taket, fast på andra sidan där det idag sitter tapet. Lister saknas runt avslut på mosaiken, täcksidor fattas på några skåp samt upp mot tak. Socklar samt bänkbelysning ska också monteras inom en snart framtid.

Vi börjar dock närma oss :)
 
Redigerat:
Jaha? Är detta före?
 
falkn skrev:
Jaha? Är detta före?
råkade trycka fel, skulle ju förhandsgranska :) Ska gå och ta kort på mosaiken som vi satt upp idag
 
Okej :) Fin bänkskiva m!
 
Jag har lite svårt att hänga med , vart är 70 tals köket?
 
T
Andy78 skrev:
Jag har lite svårt att hänga med , vart är 70 tals köket?
Första bilderna i inlägget;)

Ursäkta om jag säger detta men jag tyckte att det gamla köket var snyggare än det nya:surprised:

Ser knappt någon skillnad iofs.......eftersom dom olika köken går i samma stil och färgschema.
 
När man tittar närmare på bilderna från det gamla köket kan man se att det är "gammalt" och jag kan absolut förstå att ni ville ha nya stommar och lådor, så att allt är fräscht och lådorna går lätt att öppna såsom moderna lådor gör.

Jag gissar att ni gillade själva looken i det gamla köket och tycker det är kul att ni tex valt likadana (eller behållt de gamla?) handtagen. Bra val att satsa på ny häll och ugnar.

Snygg bänkskiva! Ser fram emot bilder på det helt färdiga resultatet.
 
tank77 skrev:
Första bilderna i inlägget;)

Ursäkta om jag säger detta men jag tyckte att det gamla köket var snyggare än det nya:surprised:

Ser knappt någon skillnad iofs.......eftersom dom olika köken går i samma stil och färgschema.

Jag var lite ironisk , jag tyckte det nya inte direkt var 70 tal men skit samma det bra till slut :)
Ska jag vara ärlig så hade jag gärna tagit emot det gamla köket.
 
  • Gilla
slurppe99
  • Laddar…
tank77 skrev:
Första bilderna i inlägget;)

Ursäkta om jag säger detta men jag tyckte att det gamla köket var snyggare än det nya:surprised:

Ser knappt någon skillnad iofs.......eftersom dom olika köken går i samma stil och färgschema.
äh, smaken är som baken och man får tycka som man vill :) Vi är då i alla fall nöjda med det nya!

ccf skrev:
När man tittar närmare på bilderna från det gamla köket kan man se att det är "gammalt" och jag kan absolut förstå att ni ville ha nya stommar och lådor, så att allt är fräscht och lådorna går lätt att öppna såsom moderna lådor gör.

Jag gissar att ni gillade själva looken i det gamla köket och tycker det är kul att ni tex valt likadana (eller behållt de gamla?) handtagen. Bra val att satsa på ny häll och ugnar.

Snygg bänkskiva! Ser fram emot bilder på det helt färdiga resultatet.
Precis så tänkte vi när vi bestämde oss för att byta köket. Det var när vi började riva som vi såg att det var ordentligt slitet innantill. Vi har utökat mängden förvaring otroligt mycket och det behövs för vi kommer från en större hyresrätt.

Ja vi tyckte köket var rätt okej stilmässigt som det var. Tanken var att behålla handtagen men vi insåg när de nya handtagen kom att de inte alls var samma, så vi fick köpa på oss extra för att få en enhetlig look.

Andy78 skrev:
Jag var lite ironisk , jag tyckte det nya inte direkt var 70 tal men skit samma det bra till slut :)
Ska jag vara ärlig så hade jag gärna tagit emot det gamla köket.
Det gavs bort till en kompis så det har inte gått helt förlorat. Numera lever delar av det ett stilla liv som tvättstuga.


Kommer komplettera med ytterligare någon bild när vi är klara. Nu fattas en del lister runt mosaik, socklar, täcksidor. Ja typ samma saker som i förra inlägget, med skillnaden att sista delen är täckt med mosaik samt att belysningen är uppsatt!
 
Jag skulle höja skåpen över kyl o frys så de blir lika höga som högskåpet, lättare att sätta takanslutningen då (jag lite nördig vad gäller raka linjer...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.