Är novis vad gäller renovering och nu har jag startat igång renoveringen av dotterns sovrum.
Hade som plan att endast riva ner den gamla fondtapeten som ändå hängde löst men inser när jag kommer till hörnet vid snedtaket att tapeten sitter löst där med..
Hur hade ni gjort? Fortsatt att riva ner resten av tapeten eller stanna där jag är nu och försöka rädda väggen utan att riva ner?
Övergången mellan snedtaketet och väggen har en luftficka, tips på hur jag gör med den?

På den väggen som jag har rivit ner tapeten funderar jag på att sätta upp easy cover tapet och sedan måla. Eller tror ni att det fungerar att tapetsera vanlig tapet direkt på detta underlag?

Bifogar två bilder på eländet
 
  • Delvis avlägsnad fondtapet med synliga rester och skador på vägg i renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av ett sovrum där delar av tapeten har rivits bort i övre hörnet nära snedtaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till forumet.
För det första bör du fundera på till vilken nivå det här arbetet ska utföras på. Ska det vara lite snyggt i ett par år, innan dottern ändra sig och vill ha ny tapet, har ritat på väggen, eller flyttar hemifrån (beroende på ålder på dotter då) och ni ska göra om rummet igen, eller ska det utföras med bästa möjliga resultat?

Oavsett nivå så måste underlaget sitta ordentligt fast och vara jämt. Det går att lösa på olika sätt beroende på vilket slutresultat man vill ha.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.