Hej!
Vi ska renovera vårt kök och måste fixa ny gips bakom det gamla för att kunna kakla sedan. Gipsen som sitter nu är 10mm. Gipsen som måste bort är på två väggar och inte på hela väggen. Jag vill helst inte behöva gipsa om dom två hela väggarna. Men hur skulle jag kunna lösa det på ett bra sätt annars? Jag kommer få två skumma skarvar känns det som varav en är jäms med en dörr och den andra jäms med ett fönster
/Tim
 
Masonit + renoveringsgips?
 
Tack för svaret
Blir inte det lite klent om man ska kakla på det? 600cc reglar antar jag att det är
 
förstår inte riktigt på din beskrivning vad det är du vill göra. har du bilder?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi ska riva vårt kök vilket inkluderar kaklet som sitter ovanför bänkskivan.
När man rivit bort kakeln så blir gipsen kass och således måste jag riva ner gipsen där köket har varit.
Sen måste jag smälla dit ny gips. Denna nya gips kommer möta den gamla gipsen och måste spacklas/bli en snygg övergång.
Den gamla gipsen är 10mm och ny gips är 13mm.
Sen kommer kaklaren att kakla på denna nya gips och ha en bra yta att jobba på. Men nu har jag bara 6mm gips mellan reglarna så jag är rädd att det blir svajigt
/Tim
 
Såga bort det gamla då och sätt osb + gips över hela bänkskivan så blir det ju samma nivå överallt. Några bilder skulle som sagt underlätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.