Hej!

Vill renovera tvättstugan och ta bort all plastmatta på väggar och golv för att lägga klinkers på golv och nån väv på väggar.
Men problemet är att frånluftvärmepannan står i det utrymmet och man vill ju ha klinkers under den och väv bakom.
Ska man passa på att byta flv-pannan samtidigt som man renoverar detta rum, den är ifrån 1990.
Och om man gör det, hur gör man med varmvattnet under tiden?

/Henrik
 
Saab 9-5 Aero skrev:
Ska man passa på att byta flv-pannan samtidigt som man renoverar detta rum, den är ifrån 1990.
Det är ju främst en fråga för din plånbok, men visst borde det vara roligare att ställa dit en ny panna när allt annat är nytt och fint? Den förväntade livslängden kanske börjar nå sitt slut och då kan det ju vara bra att byta om man har möjlighet. För det är ju trevligare att göra ett planerat byte på sommaren än ett panikbyte mitt i smällkalla vintern.

Saab 9-5 Aero skrev:
Och om man gör det, hur gör man med varmvattnet under tiden?
Man duschar och badar hos grannar/släkt/vänner/arbetsplats/badhus/etc. D.v.s. det som passar er bäst.
Personligen har jag inga problem att duscha i kallvatten mitt i sommaren, så jag hade nog kört på det alternativet (dock tveksamt om övriga familjen hade gjort det :)).
 
Borde inte vara några problem med det, om man planerar allting riktigt väl. Den plats som pannan skall stå på + en halvmeter runtom gör man direkt när pannan är ute. Det behöver inte ta mer en ett par dagar om allt är välplanerat. Så bortskämd får man inte vara så att man inte överlever detta lilla problem. Tänk på hur kul det blir när pannan lägger av på Julaftons kväll -20°C ute med friska vindar då kan vi snacka jobbigt utan värme och vatten med en panna som är 23-24 år gammal och ingen vill eller kan laga fören efter nyåret.:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.