Hej,

Då jag fortfarande inte hittat något fint och vettigt tvättställ för min kommande badrumsrenovering har jag börjat leka med tanken på att det kanske går att renovera mitt befintliga. Det är i gott skick, och är bara avloppsdelen som är lite tråkig. Kan man byta ut den delen?

Dvs jag pratar den delen i metal som man sätter ner avloppsventilen i. Jag vill att handfatet ser nytt och fräsht ut om man lyfter upp ventilen ("proppen") och tittar ner där.
 
  • 25235.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den går bra att byta, kallas bottenventil.
 
Tack hörrni! Jag hade helt dillat in mig på att bottenventil kallades bara den del som man kan lyfta ur för hand. :surprised:

Nu är det visserligen så att jag hittat ett snyggt hörntvättställ som är snäppet mindre (vilket gör att jag troligen kan flytta ut toan ett par cm från väggen), men ändå bra att veta attt det är sådär enkelt att fräsha upp mitt nuvarande. Då kan jag ju iallafall alltid skänka bort det till någon i så fall.
 
Välj en chromad mycket snyggare än plast
 
AndersMalmgren skrev:
Välj en chromad mycket snyggare än plast
Bottenventil i plast? Finns ens såna? Skulle jag aldrig få för mig att köpa :D
 
Vattenlåset
 
AndersMalmgren skrev:
Vattenlåset
aha, ok. Ja, självklart. Har bara en tillfällig lösning nu, pga en tidigare vattenläcka. Vattenlåset i plast ryker i den kommande renoveringen.
 
Hej,

Vi kikar på ett hörn-tvättställ till vårt lilla badrum. Känner dock ingen som har ett.
Är du nöjd med ett hörnställ? Vet du vilket märke/modell du har? Några nackdelar?

Vore verkligen tacksam för lite feedback.

Vh. Caroline




J jimih skrev:
Hej,

Då jag fortfarande inte hittat något fint och vettigt tvättställ för min kommande badrumsrenovering har jag börjat leka med tanken på att det kanske går att renovera mitt befintliga. Det är i gott skick, och är bara avloppsdelen som är lite tråkig. Kan man byta ut den delen?

Dvs jag pratar den delen i metal som man sätter ner avloppsventilen i. Jag vill att handfatet ser nytt och fräsht ut om man lyfter upp ventilen ("proppen") och tittar ner där.
 
C Caroline2021 skrev:
Hej,

Vi kikar på ett hörn-tvättställ till vårt lilla badrum. Känner dock ingen som har ett.
Är du nöjd med ett hörnställ? Vet du vilket märke/modell du har? Några nackdelar?

Vore verkligen tacksam för lite feedback.

Vh. Caroline
Jo, jag blev väldigt nöjd med hörn-tvättstället. Det blev ett tvättställ från Burlington:

https://www.nackabyggnadsvard.se/p/badrum/handfat/hornhandfat.html

Dock valde jag en annan blandare. Jag valde även att platsbygga ett underskåp under tvättstället, i svartbetsat trä och glasdörr i svart glas.

Nu har jag visserligen flyttat till annan lägenhet, men lyckades hitta några bilder jag tog direkt efter renoveringen:

Renoverat hörnbadrum med vit Burlington tvättställ och svartbetsat underskåp med glasdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartbetsat platsbyggt hörnunderskåp för tvättställ med synlig rörinstallation innan montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med hörntvättställ, toalett och kaklade väggar, innan installation av svartbetsat underskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista bilden är den enda vettiga översiktsbilden av hela badrummet, dock tagen innan underskåpet kom på plats.
 
Hej,
Tack för svar och för bilderna!! Det var en stor hjälp!
Snyggt handfat och kanonbra lösning med att bygga ett skåp under. Det verkar ju helt omöjligt at få tag på ett snyggt hörnskåp och alla är ju tyvärr inte så händiga.. ;-)

Men det får bli en till hörnet och Burlington är absolut intressant.

Tack för hjälpen och ha en bra dag!
Vh. Caroline






J jimih skrev:
Jo, jag blev väldigt nöjd med hörn-tvättstället. Det blev ett tvättställ från Burlington:

[länk]

Dock valde jag en annan blandare. Jag valde även att platsbygga ett underskåp under tvättstället, i svartbetsat trä och glasdörr i svart glas.

Nu har jag visserligen flyttat till annan lägenhet, men lyckades hitta några bilder jag tog direkt efter renoveringen:

[bild][bild][bild]

Sista bilden är den enda vettiga översiktsbilden av hela badrummet, dock tagen innan underskåpet kom på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.