Hejsan allihopa :) Nu är det så att jag skulle behöva hjälp med att få fram vad det är för material på min trappa inomhus. Är en kåk från 69, och jag har inte en susning om vad detta är för något. Och behövs det någon speciell färg till detta ? :) Tacksam för svar

Mvh
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Tycker det ser ut som plastmatta?
 
S
Lite mörkt men jag gissar på linoleum.
 
Känns då som nå plast liknande, sten hårt är de iaf man kanske kan testa bryta lite i den :)
 
En gammal plastmatta eller linoleum som övriga redan gissat på - Eklisten monterad för att dölja kanten på mattan... förhoppningsvis sitter inte mattan som berget i ditt fall... :rolleyes:
 
Hade tänkt måla trapp stegen. Hade ni rivit bort skiten eller går de rugga upp ytan o måla månne ?:)
 
Linoleum ser det ut som. Det kan du inte måla på med bra resultat. Försök eventuellt att pilla bort trappnosen och ta bort mattan med hjälp av rikliga svordomar. Efter målning kan trappnosen om så önskas sättas tillbaka, fast några millimeter lägre då.
 
Okej. Lär nog få använda ord förrådet (y) tack för era åsikter 👍
 
Renoverade en trapp förra veckan med hjälp av Taketts trappnos och Tarkett 14mm golv. En klyvsåg, noga måttat och lim. En helt ny trapp blev det.

IMG_1397.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Stiligt slacker 👍
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
buspojken skrev:
Stiligt slacker 👍
Tack, bara trist att det inte var mig egen trapp... :x
 
Riktigt snyggt slacker 👍
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Har varit inne på något liknande. Måla vitt utom stegen och lägga in från ett golv. Men har en svängd trappa med mycket vinklar o hörn, skulle bli tokig innan jag var klar 😀 Sen funderar jag på, blir de inte halt med ett golv på en trappa ?:)
 
Elarssson skrev:
Har varit inne på något liknande. Måla vitt utom stegen och lägga in från ett golv. Men har en svängd trappa med mycket vinklar o hörn, skulle bli tokig innan jag var klar 😀 Sen funderar jag på, blir de inte halt med ett golv på en trappa ?:)
Nu var den där rak så inte så komplicerat men även med en svängd är det inte ett jätteprojekt och görs relativt enkelt med hjälp av en så kallad trappkompass.
Tycker inte den där blev hal men golvet i sig självt hade lite struktur i form av träet och inte en helt blank lackad yta så den går prima att springa i. Har fler bilder på projektet då jag även byggt spaljén och underförvaring men vill inte dela bilder på andras hem tyvärr.
Det är snyggt och skapar en skön kontrast mot det vita i trappen - Jag tycker det blev otroligt snyggt och skapade helt klart mig en uppfattning hur jag vill att trappen i huset skall se ut.
 
Okej. Absolut super snyggt, hatten av :) ja det är ju sant, läste om en spindel man kan använda sig av :) tror de blir nu bara att förälska riva bort mattan och att måla trappen vit, sen klä den med tyg halv månar i stegen. Så får man fundera sen hur man går till väga. Tanken var bara att börja med allt runt om trappen/gille stugan som är furu och spruta måla det vitt. Men blir först till helgen så passade på börja med trappen ivrig som man är ��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.