Hej!

Jag har ett par fönster i ganska dåligt skick.
Nu är det så att det egentligen bara är själva ytterbågen som är dålig, insidan är hel och fin.

Hur mycket jobb kan det tänkas vara att fixa till detta?
Det handlar om 4-5 fönster och detta är värst:

2015-05-04 09.54.24.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-05-04 09.54.36.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-05-04 09.55.22.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
S
kan vara möjligt att rädda dom. men verkar inte värst fräscha ändå.
har ni målat nyligen?
 
Tack för svar. Vi har nyligen flyttat in i huset och jag vet inte när målningen gjordes sist. Kanske 5-6 år sedan.
 
Färglagret ser ju ganska förskräcklig ut, men hur känns virket? Är det ruttet på sina håll?
 
Det på bilden är det som är absolut värst, övriga fönster är hyffsat fräscha. Dörren på bilden är kanske tveksam att rädda, möjligen om jag byter ribborna mot någon slät skiva.

Fönstret är dålig i träet nedtill men det är bara själva yttetbågen som är dålig, därför funderar jag på om det går att ordna en ny ytterbåge eller renovera.
 
Hade varit intressant att se angående byte av ytterbåge. De gjorde det i vår hyresrätt och det gick väldigt snabbt. Skall flytta in i ett hus med kopplade fönster som är bruna. Istället för att börja måla dem vita funderar jag på att byta ytterbågen till vit aluminium och behöver då bara måla insidan... Någon som har en prisuppfattning?
 
Dom där ser precis ut som samma som jag körde till tippen, det är inte värt att rädda om man inte ska göra jobbet själv och knappt ens då.
 
Ställ frågan i byggnadsvårdsforumet istället så får du garanterat tips på hur man gör. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.