Hej!
Jag har just flyttat till en lägenhet från 1969 där jag försöker förstå hur illa köket är i…jag gillar hur köket är gjort och jag skulle gärna vilja behålla stommarna och byta övriga saker (restaurera luckorna eller skaffa nya, ny bänk mm) men med tanke på hur det ser ut vid gängorna så kanske stommarna är i för dåligt skick?
Jag tycker det låter som att både stommar och köksluckor är gjorda sandwich style, dvs inte massiva.
Tacksam för synpunkter/hjälp!
 
  • Ett äldre kök med vitvaror, vita skåpstommar och gråvit rutigt golv, diskmaskin, mikrovågsugn och köksredskap som syns ovanför diskbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med vita skåpluckor, kakel, vitvaror, diskbänk samt köksredskap. Några skåp och lådor ser slitna ut. Utsikt mot ett fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på kökslådor från 1969 med slitage runt två metallgångjärn på grund av slitna ytor och sprickor i materialet där gångjärnen är fästa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du får ta ur gångjärnen och spackla med kemiskt trä eller plastic padding. Sen borrar du nya hål när det härdat.
 
S Småbrukaren skrev:
Du får ta ur gångjärnen och spackla med kemiskt trä eller plastic padding. Sen borrar du nya hål när det härdat.
Tack, det låter lovande! :)
 
Jag hade borrat ur och limmat träplugg istället för att spackla.
 
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Typ [länk]
Japp, eller rundstav beroende på hur mycket det behöver borras upp.
 
  • Gilla
Csobocki
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.