Hej

Tittar på att renovera en gjuten trapp, men framförallt anslutande gjuten veranda på ett hus från 20-talet.

Det har uppstått sprickor på/i delar av de vertikala ytorna och jag har nu knackat bort en del löst mtrl för att få mig en bättre bild av omfattning.

Jag funderar på vad jag skall använda mig av för mtrl och kopplad teknik för att laga dessa sprickor/håligheter. Att få till en tätslutande form för att undvika att det rinner ut och ner resp bygger ut(svårt att få att formen ligger dikt an omkringliggande mtrl) bedömer jag vara svårt att få till.

Hade det varit mer på de horisontella ytorna hade jag kört anläggningsbetong men här hoppas jag på att reparationsbruk är ett lämpligare alternativ, dock lite osäker på hur jag skall få in tillräckligt med mtrl in i djupare i sprickorna(men kanske inte är avgörande?)

Bifogar exempel på hur det ser ut
 
  • Sprickor och löst material på en gjuten betongveranda från 20-talet som är renoveringsobjekt, med synliga håligheter och krackeleringar på de vertikala ytorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken och skadad betong på en gjuten trappa och veranda, med bortknackat material som visar omfattningen av skadorna på de vertikala ytorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.