Har en 6x3 m liten folkpool, säkert från slutet 80-tal. Linern byttes ca 2003 och då valde man att spika fast ny skivor (okänd sort och kvalitet) på de gamla ruttna(?) väggarna. Nu blev det dags för oss att byta liner pga diverse skador mm. Några av spikarna hade dessutom krypit ut 3-4 mm vilket man också såg på linern. Skivorna som nu sitter på är väl friska men ngt vågiga. Jag vill få bort all spik och skruva dit nya skivor i stället. Hoppas att de gamla skivorna som sitter kvar i stommen håller emot jord/sanden på utsidan så jag slipper riva hela pooldäcket och gräva. Vilket skivmaterial ska jag välja? Tänkte sätta på åldersberständig plast på de gamla skivorna innan jag monterar nytt så att inte markfukten kommer åt skivorna från utsidan, låter det smart?




 
Skippa byggplasten, den sabbar bara eftersom du har en relativt tät liner på andra sidan så kommer den fukt som kryper upp stanna och sabba dina nya skivor.
Tror att kvaliten på skivorna är marin plywood det var iaf den rekommendationen jag fick medan jag funderade på att rädda min folkpool från '68.

Befintliga skivor håller NOG marken tillbaka om du är relativt snabb och gör din renovering när det inte är monsunregn och marken är relativt torr.

Jag valde tillslut att riva min pool gjuta ny platta och mura ny leca pool...

/Peter
 
Tyckte jag just hade svarat på dessa frågor men det var visst på ett annat forum......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.