Jag har en fråga till er kunniga;
Ska renovera en gästtoa. Där finns en toa och ett handfat.
Har rivit bort kaklet som sitter på halva väggen, bakom toan o handfatet. Nu ser jag att det är väldigt ojämnt och funderar på hur jag ska lösa det inför nytt kakel som jag ska sätta på.
Sätta någon slags skiva? Slipa är inte aktuellt...
Denna vägg, bakom tapet och kakel, är uppbyggd av spånskiva, sedan tomrum och avslutas med ytterligare en spånskiva. Det är en innervägg. Verkar inte finnas några reglar.
Har tänkt hänga ett badrumsskåp. Spelar det någon roll om jag säg sätter någon skiva utanpå befintlig spånplattan eller inte, när det gäller hållfastheten för skåpet?
Behöver jag tillägga att jag är en glad AMATÖR?;)

Hur fäster jag bäst en ev skiva, när det inte finns några reglar? Limma?
 
Redigerat:
Inga svar? Ingen som vet?

Jag är medveten om att frågan kan uppfattas som "simpel", men om jag då tillägger att jag är kvinna, 52 år, ensamstående och med sjukbidrag och att jag helt enkelt inte har råd att leja ut arbetet, så kanske någon vänlig människa kan hjälpa mig med min fråga...?

Jag har svårt att tro att ingen har kunskap kring min fråga. Uppfatar detta forum som ett ställe där man kan ställa frågor, men det är kanske bara till för dem som redan kan och vet?
 
På vilket sätt är det ojämnt?

Jag hade nog satt upp en så kallad våtrumsskiva, styv, rör sig inte, hård och stabil och är vattentålig. Skivan skruvar du upp föreslagsvis.

Överskåpet kommer sitta bra i väggen sen, men är du orolig kan du fästa den med molly-plugg t.ex.

Imponerande att du orkar renovera trots sjukbidrag.
 
Ja det gäller att inte ge sig, fastän man har en svår o dödlig sjukdom, även om samhället nog hade tyckt att det vore bäst om jag snabbt dog...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.