Hej,

Kan man renovera en tvässtuga genom att bara byta golvet (matta) tilll ny matta och byta brunnen, om man gör uppvik?

Vad kan det kosta i runda slängar? Det är ca 12kvm (rättså letet)
 
Hej!

Reglerna för våtrum är föjlande, i tvättstuga, tätskikt på golv med 50mm uppvik på väggarna. Golvbrunn eller inte.
Så, ja. det kan du göra utan problem!

Brunnen kostar kanske 2-300kr. Sen är ju valet av matta ganska avgörande på priset, finns ju förmodligen i oändligt antal olika kvalitéer och färger och då också prisklasser. Man jag skulle kunna gissa att det en plastmatta ligger på 300kr/m2. Jag har ingen erfarenhet av plastmatta, därav att du inte ska tro för mycket på mig vad gäller priserna.

Viktigt att kolla!
Ring ditt försäkringsbolag och dubbelkolla med dom om du får utföra arbete i våtrum själv. Alla försäkringsbolagen jag har haft kontakt med godkänner dom det när arbetet utförs på ett fackmannamässigt vis.
När du gör jobbet själv, var väldigt noga att följa monteringsanvisningarna mellan brunnen och mattan.

Lycka till!
 
Väntar själv på offert på golvläggning.Har tänkt försöka ta bort mattan på golv o väggar själv.Har inte fått ngt pris än.Får nog stöta på till veckan.Mattan går på 180:- kv så det var mycket billigare än jag trodde.Vet inte hur mycket underarbete som behövs.Tvättstugan är från -88 och i helt ok skick.Ytskiktet på mattan är dock slitet så därför hade jag tänkt lite uppfräschning om det inte blir för dyrt..
Tina
 
Mattor kostar minder än 200:-/kvm om man inte ska ha en halksäker sak då är det runt 300
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.