Hej

Vad kan man göra åt en otroligt ful källartrappa(ute).... av betong
Jag har försökt att måla den men det håller ju bara några månader....

Går det att klä trappstegen med nån form av ute klinker, gärna så att det ser ut som granit?
Hur får man i så fall bäst bort all färg?

Alla tips mottages med :p
/Anna
 
Om det inte gick att skrapa bort färgen med en spackel lr liknande skulle jag nog prova stålborsten på vinkelslipen.
Men varför håller färgen bara några månader?? Gör Du nåt i trappen som sliter så hårt? lossnar färgen "av sej självt" så skulle jag kolla upp varför innan jag provade med klinkers så inte dom ramlar bort dom med.
Men klinkers för utomhus finns det har jag sett tom på Bauhaus så en riktigt affär borde ha en del att välja på.
 
janwide
Jag körde Duracoat förra sommaren. Det blev snyggt och har hållt första vintern varje fall!
 
va betongen riktigt torr,.. ska man vara helt säker bör man dränera runt trappan för att minemera vatten påtryckningen mot betongen,..
 
Tack för tipset med Duracoat....jag har läst om det på nätet och det verkar intressant,
Jag förstår inte heller varför vi inte får färgen att hålla. Det är nydränerat runt hela huset.
Jag har varit många vändor hos färghandlarn....men färg verkar inte vara lösningen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.