Hej hej har en liten fråga angående renovering av badrum. Har gjort och fått in ett par offerter på att renovera ett ganska litet badrum, 2.25m2 ungefär.
Kakla och sänka taket lite så det får plats med spottar, har i ena hörnet en "låda" som vi tror är pga ventilation och till/från luft för fastigheten. Vilken dom inte kan röra.

När jag efter ett par dagar kommer till lgh, så är det utrivet och spacklat och sänkt taket, problemet nu är att det är sänkt under denna låda, vilket ijufrösig kan ha ett estetiskt värde, att ha ett rakt tak, men det innebär att taket är sänkt från ca 260cm till 220cm och det känns nu som att man kliver in i en jordkällare. Ringer självklart och ber dom höja det, får till svar att dom tyckte att vi hade kommit överens om att sänka det under just lådan, vilket jag inte riktigt har nå minne av. Om vi kommit överens om det är det inte lite deras ansvar att upplysa om att ett tak på 220cm blir väldigt lågt? Inget står i kontraktet om hur högt eller lågt det ska vara.

Nu är ju självklart allt klart och dom vill ha betalt för 7h att höja taket igen, kom ihåg, badrummet var som ett tomt skal, ingen kakling eller nåt annat gjort när detta påpekades. Tar det verkligen 7h att höja det 20cm? Vi var ju där både för när det påpekades och kvällen efter och tyckte gott o väl att dom även börjat med annat under just den dagen, dum som jag var så togs inga bilder i samband med dessa besök I avtalet så var det även avtal om vite, 2000kr/påbörjad vecka. detta skulle varit klart i torsdags den 20/11, och idag är det ons 26/11, som besiktning gjordes, kan jag krasst räkna med att jobbet är "klart" till idag? Det samtalet som jag fick av honom var att först på lördagen 22/11 kl 15 skulle toan vara klar o installerad, ska jag räkna med det datumet?
Sen har det även tilkommit kostnader om 650kr för höjning av taket? borde det inte bara varit för dom att såga ut där lådan ska vara samt regla om taket?

En bra deal för mig tycker jag låter som om vi kvittar förseningen med extrakostnaderna. Har inte lagt fram detta ännu då jag gärna ville ha lite mer kött på benen innan jag pratar med dom
 
Hävda att enligt BBR ska det vara 240 cm. Det stämmer inte riktigt för ett badrum men det kan ju funka att hävda detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.